Wednesday, November 24, 2010

Citer anak-anak

salam semuanya..la ni nak kongsi citer pasal ank2 ku yg baru dua orang tue..hehehe..memula kite citer pasal yang sulung la ek...Nurhannah Irdina.yang sulung ni umurnya 2 tahun 8 bulan.skang ni dah sngt kepoh mulutnya..ramai yg ingt dia dah 3 tahun coz badan dia agak besar dan perwatakan dia pun mmg mcm budak 3 tahun.dengan kepohnya bercakap dgn jelas n Alhamdulillah xde pelat. mase memula hntr dia g nursery, budak kat nursery tu ingt hannah dah 3 tahun so derang train kan hannah x pakai pampers coz derang kate slalunya budak2 umur 2 tahun derang dah trainkan..aku bgtau hannah baru 2 thn lebih n derang cam terkejut je.tp derang x berjaya train hannah coz hannah ni takut kot nk bgtau teacher bile time dia nak g toilet. tapi la ni aku sendiri ngah train dia x pakai pampers n Alhamdulillah perkembangannya agak bagus walaupun ada terkucil gak kenkdg..hehehe..
dulu hannah sngt sweet, manja n lemah lembut walaupun agak ganas.tp aku tgk sejak ada adik,perwatakan dia totally different la.ok ke ek?dia dah jd sngt garang, x dgr ckp sangat n suka sngt buat adik dia walaupun katenya sayang..sedih gak coz x sah kalau hannah ni x kena marah satu hari..tp kdg2 aku jd hilang sabar dgn karenah dia yg mmg dah lain sngt.rindu plak zaman hannah kecik2 dulu yg sngt manja n sweet..skang pun ada gak manja n sweet tp dah kurang la...
kalau org dia x kenal tegur o senyum dia dia akan marah org tu...even ayam berkokok pun kena marah coz dia kata bising..baju kat ampaian pun kena marah coz buat dia..n langsir yg ditiup angin pun turuit menjadi mangsa kemarahan hannah coz ganggu dia main..kdg2 aku pk slah aku ke semasa mendidik dia sampai dia jd mcm ni?ke normal ek...huhuhu
k la jom citer pasal anak bujang ku pulak...Muhammad Luqman Akif yang baru berusia 6 bulan lebih.hari tu dia sngt malas nak meniarap.sampai mak aku kena tunggu depan dia nak tgk bleh ke x dia meniarap sebenarnya..dia dah bleh meniarap cume malas je skit...heheheskang bile dah balik kg ni..kejenya berguling2 dari hujung ke hujung.dah macam citer hindustan dolu2 plk main geguling...luqman ni ada potensi kepoh macam kakak dia gak ni coz mulut dia x berhenti2 bercakap bahasa "german".dia agak manja la..kalau dukung melepek je kat kite.tp dia lg manja dgn aku berbanding hubbyku..biasalah nak2 nikan..bukak mate jer nmpk mak dia dulu kan.nak tdr pun nmpk mak dia yg terakhir tu yg dah kenal ropa mak di tu.
semenjak aku ada dua orang anak ni,aku rasa sngt hapie coz rumah jd bertambah meriah..tp kengkadang tensen gak coz mcm x leh nak handle dua2 skali dalam satu masa n handle rumah lg...tp apa pun aku bersyukur coz derang ade dlm hidup kami...

5 comments:

mama_umar_maryam said...

tgh cuti nih rajinla ko update ye..anak2..kdg bile termarah tu rase nyesal kan..hhuhu,umar blm diapers free lg

liana said...

hehehe..boleh la ety..lgpun ni kat kg, ada org tlg tgk2kan ank2 aku..Alhamdulillah Hannah dah ok dah..jimat duit pampers..hehehe
mmg sngt nyesal bile pas marah n babap tu..lagi2 bile tgk muka dia time tdr..rase sayu n berslah sngt...huhuhu

liza said...

bilaa laa dapat jumpa anak2 ko lagi..harapnya wafiy n hannah dah boleh berdamai..hehehe..berapa lama duk johor ni?

liana said...

liza: hehehe..tu la..kdg2 ok kdg2 gaduh bile jumpe wafiy n hannah tu..ko ada kat senawang ke o kat kelantan?aku dok sini 2 minggu je.x leh la lelame tinggal cik abe tu..bahaya..hehehe

Asiah Abd Jalil said...

Liana, nanti saya dah balik Shah Alam, kita jumpa ye... Lama betul tak jumpa awak. Kat blog ni, asyik baca cerita pasal anak-anak awak aje. Takde rezeki lagi nak jumpa. :-)