Sunday, November 28, 2010

J.E.R.A.W.A.T.

Salam...best x tajuk n3 aku kali ni...hehehe..actuali td mase mandi cuci muka, mase cuci tu baru perasan yg cik jerawat dah lame x ganggu mukaku ini..hehehe (gmbr pun amik muka org lain yg berjerawat.hehehe)
actually,aku ni dulu boleh dikategorikan jenis kulit yg berminyak n sensitip..slalu la ada jerawat..mase kat u paling teruk kena..jerawat tu macam ada nanah skali..mase tu tgn gatal nak picit je jerawat tu ..rase mcm syiok je picit jerawat yg dah "masak" tu kan..betul x?lg2 kalau jerawat "nasi" yg slalu ada kat idung n dahi...manyak syiok maa..tp time nikan dah ada boypren (sori en.suami) so bile jumpe je sngt la malu coz muka dah penuh gn jerawat.mase memula kapel xde plak..jerawat gatal kot.tp biasalah time bercinta jerawat penuh pun cantik..hahahaha
nak dijadikan cerita rupa2nya jerawat tu naik coz aku ada resdung,sbb tu jerawat tu mcm ada nanah..so aku g lah wat rawatan resdung n Alhamdulillah jerawat tu dah kurang..yg ada bekas jerawat jelah coz tgn gatal aku ni suka sngt memicitnya...hehehehe
lepas dah ok aku pakai la satu produk pencuci muka ni yang biasa je coz penah try clinique tp x serasi..membazir je 500++.Alhamdulillah ok gak la.cume jerawat tu sekali sekala la menjengah..tp still ada la jerawatnya..yg paling x best, time nak kawin..punyalah banyak jerawat naik..huhuhuhu..padahal b4 tu x truk pun..time dkt2 gn tarikh, seronok plak dia naik..ni baru betul jerawat gatal..siap pesan kat mak andam n cameraman kasi cover jerawat tu..lepas kawin hilang la plak jerawat tu..huhuhu
lgi satu serangan jerawat yg aku kena masa ngah ngandungkan hannah..banyak sngt jerawat yg naik..huhuhu..yg ni aku dah malas nak pk nak guna produk ape nak hilangkan jerawat tu..pening dah kepala,so redha je lah..
n skang Alhamdulillah sume jerawat tu dah x de. yg ada parut jerawat je la..Hubby pun perasan yg muke aku dah lame x kena serangan jerawat yg melampau..dia plak yg naik sebijik dua kenkadang..hehehe..skang ni nak guna produk ape pun x kisah.kalau x dulu, segala mcm produk aku cube...dr yg mahal sampailah yg murah..skang ni ingt nak cari gak produk yg sesuai semula tuk muka aku ni..nak nmpk lebih cantik n menarik di mate suami...tp x tau lah nak guna ape...any suggestion?

3 comments:

liza said...

aku sejak pregnant kan wafiy jerawat terus tak naik sangat..mmg suka laa aku sebab aku pun sama cam ko time2 kat U dulu jerawat mmg teruk giler laa..aku sampai ada satu masa tu ponteng kelas sebab jerawat naik banyak sangat...ehhehe..
then sepanjng BF wafiy jerawat agak terkawal naik tapi lately sejak stop BF and aku punya period dah regularize..jerawat naik banyak...sedih...guna apa product pun tak jalan...huwaaa

liana said...

liza: tu nak kena dptkan anak lg la tu baru hlg.hehehe

UmiIzz said...

alhamdulillah, umidanish naik jerawat masa nak SPM, tunggu result lagi la menimbun2 tumbih sampai malu nak kuar umah, tp bila blja kat u tak de da.. licin... dan sekarang, alhamdulillah jerawat pun takde dan bekas2 masa spm pun takde sebab umidanish tak suka pegang muka time tangan kotor, nak2 picit2 jerawat.. siap kene marah lagi kalau abidanish dulu nak cuit2 muka, ekekek