Thursday, May 7, 2009

hannah anakku sayang

dah besar dah anak mummy sorang ni.pejam celik, pejam celik dah setahun dua bulan dah umur dia.dah bleh bg adik dah ni.hehehe.hari tu aku agak risau coz gigi dia manten 4 btg jer.tp, about 2 weeks ago, sebelah gigi rabbit dah naik lg sebatang,n pg td aku nampak ada lg gigi nak tumbuh.so overall gigi hannah dah bertambah dr 4 btg ke 8 btg dlm masa dua minggu jerk.patut ler kije menggigit org jer.kena train gosok gigi dah ni.tp mcm susah jerk....
lg satu aku risau gn anak dara aku ni coz nama jer gal tp kdg2 dia agak kasar n ganas la.smpi sepupu dia yg umur 2 thn pun dia buli.sian dhia, dah la kena buli gn abg danish, adik hannah pun buli gak.hhuhuhu.biasa la kalau kite mrh anak mesti la babab skit2.tp dia bleh melawan blk n babab mummy n daddy plak.sampai suami aku dah kuorkan arahan suh puasa babab hannah.kalau hannah buat salah just marah n letak kat naughty chair dia.tp hannah pandai, kalau kena marah dia dtg kat kite n bagi ciuman siap ada bunyi lg 'mmmuahhh'.
skang ni dia ngah gian main 'cak-cak'. kdg2 aku cari x jumper.tiber2 jerk dgr sore "tak" (cak baaa versi hannah).kiut plak tgk.
skang dah blajar ckp skit2. kalau mummy cakap "no" dia pun gn jari skali ckp"no,no,no" pandai plak.tp buat gak.pastu klu nmpk benda yg kotor n geli, dia pandai wat bunyi "eeeeii' tp tgn dia stil nk pegang benda tu. klakar lah hannah ni. skang sibuk nak sebut "cicak" asal tgk syiling cari cicak.sebut mummy n daddy pun boleh gak.tp ikut mud.kalau rjn dia ikut.kalau mls dia ckp"nanak" sambil geleng kpale n pluk tubuh.geram jerk.sape ntah ajar.
ape2 pun mummy sentiasa terhibur gn keletah hannah.ape la jadi kt mummy kalau hannah berjauhan gn mummy.mesti sunyi gile.....biasa la naluri keibuan.sensitip skit.
so tahun ni, kali ke2 mummy sambut mother's day as a mum to nurhannah irdina.hope i can always be a gud mum to all my child.insyaAllah......

1 comment:

Anonymous said...

happy mothers day =)
bijak betul hannah.