Monday, May 11, 2009

Jalan betul....

Hujunh minggu lepas ku betul2 g berjalan2.walaupun hari sabtu my hubby kije tp i ttp merayap bwk anak.hehehe.tp dah minta izin suami la.

hari sabtu...9 Mei
pagi bgn kemas2 rumah skit2 then breakfast gn hubby b4 hubby g kije.dia ckp dia x tau blk kul brape.so aku tanyer lah dia bleh ker nak g jenjalan rumah kwan.dia kater ok n kalau nak maner2 just bgtau dia jer.cuma jgn jauh sngt.pesan suamiku...
so first tempat aku g adalah ke rumah liza, mama wafiy...senang jer nak g rumah liza wlupun ni first time aku g rumah dia.sampai rumah liza, liza sambut bersama gn wafiy. hannah ok jer coz lamer dah kenal wafiy.hehehe.kat rumah liza hannah bermain2 gn wafiy,mummy n auntie liza berborak2 sambil mkn ns goreng + ayam grg + kopok.mmm sedap cumer mummy dah kenyang so x de lah melantak bnyk sgt.hannah pun join mkn ns grg.pastu dah lepak2 aku deal lah plak gn kakak aku nk g KLCC.dah OTW ni kakak aku ckp dia dah gerak.aku lmbt sgnt katernya..huhuhu. so aku pun pth blk.x tau nak g maner n nak ajak saper g jenjalan ni...blk rumah aku semayang zohor, kemas2 skit n cuba tdrkan hannah n diriku sendiri. tp x berjaya...so aku call suami aku ckp nk g jusco bkit tinggi.suami aku izinkan so bermulalah perjalanan aku ke jusco bkt tinggi pertama kali seorang diri + hannah la.pas mgrib gerak sampai makn than jln2.dpt la shoping beberapa baju mummy n hannah.dah nak kul 9 lebih baru gerak blk rumah.sampai2 suami aku dah ada kat rumah, muka msm jerk.rupa2rupanya dia risau aku jln berdua gn hannah sampai lewat.dia pesan lain kali jgn wat lg.nak jln berdua lain kali siang2 hari jer.baik abang, lia janji x buat lagi.....

ahad 10 mei...
hapie mother's day 2 me n 2 all mother in the world.hari ni suami blanje mkn kat seksyn 2.gerai biasa jerk tp best lauk dia.pastu singgah UMRA nak jumpe gynae.sampai UMRA, dr.ummul xder.dah blk.so kena g smula kul 6.30 ptg.so suami ajak jenjalan g midvalley.lamer dah x g saner.jenjalan cuci mater jer sambil beli beberapa keperluan tuk rumah.jln kat Garden sebelah midvalley, best gak.than mkn kat little penang,hannah makn banyk keow teow grg, cendol n lobak. hannah mmg minat keow teow pun.pas magrib blk trus g UMRA. x ramai org so skejap jer dpt jumpe gynae dah.dia ckap prob aku 2 normal.ada patient dia mcm aku n bile scan jerk dah gndg 3 bulan.dia pun scan aku tp sah la aku x gndung lg.hehehe berdebar gak time ni.dia bg mkn pil perancang yg boleh wat aku period, than bila dah period, terpulaang pd aku nak trus makn pil 2 atau x.kirenya klu aku x nak ngdg lg teruskan la mkn...than blk rumah,kemas2 aper yg patut...lyn hannnah n daddy dia.hannah tdr...daddy kuor jap jumper member...mummy pun tdr la sebelah hannah.....


hujung minggu yg best kan.perempuan...biasa lah dapat jalan seronok bukan main...hehehe

4 comments:

liza said...

ooo..pg jusco yer...huhuhu...ruginya tak ikut..

Anonymous said...

ko g jalan drive berdua ngan hanna ke? x terbayang aku..kalau aku bw qistina..mcm perang dunia je dlm kete =)

liana said...

liza : 2 la aku ms ko, ko tidur.klu x bleh jenjalan samer.aku pu kuor pas magrib selepas penat berfikir nak kuor ke x.hehehe

rabi: ha'ah rabi.aku g jln berdua jerk.hannah kan bleh susu btl.so sparekan dia susu n skit mknan, dia diam lah kat car seat dia.tp klu dia mgamuk...x tau lah nak kater

UmiIzz said...

SAlam liaNA,

bole cek berkenaAn cd di

1. http://umidanishku.blogspot.com/2009/04/kenali-disposible-diaper.html?zx=ca9dbc01bd97a5d9

2. http://umidanishku.blogspot.com/2009/04/perkara-perkara-salah-yg-akan.html

3. http://umidanishku.blogspot.com/2009/04/sekiranya-anda-diberi-pilihan-mahukah.htmlhttp://umidanishku.blogspot.com/2009/04/sekiranya-anda-diberi-pilihan-mahukah.html

http://umidanishku.blogspot.com/2009/05/bagaimana-nak-memakaikan-baby-cloth.html

cube tgk mana tau leh membantu..

4.