Friday, December 24, 2010

KARIPAP

Salam..hari Isnin hari tu my parents dtg rumah coz nak hantr adik aku yg nak keje kat sini.dia keje kat KJ tp blum jumpe rumah so la ni lepak rumah aku dulu la.Parents aku sampai Isnin malam,Selase ayah n adik aku cr kilang tmpt dia dpt offer keje tu,makanya aku sama ibuku n anak-anakku gi lah berjimba..(terpaksa ponteng g gym) memula kitorang g jekel coz mak aku nak cr kain nak wat bj g ngajar..aku pun dlm sibuk teman terembat selai baju..wahaha..pastu kitorang g SACC coz ada sales kat tengah tu n skali lagi aku terembat sepasang sandal..nanti nak terembat kasut tuk ngajar plak lah..hehehe..
parents aku nak blk hr rabu tp aku n hubby berjaya pujuk derang blk hr khamis.so hr rabu x de g mane..aku just g gym cam biasa.blk lelepak kat rumah tgk tv..skali ada drama yg aku lyn gn mak aku cite pasal karipap..ape lg,time pepetang camtu tgk karipap mmg menimbulkan perasaan lapar..so aku ckp la gn mak aku "mak, jom wat karipap" konon2 nak blajar skali la tu..coz aku x pandai wat karipap.
so memula kitorng wat inti nya dahulu..sonang je rupanya..hahaha..than mula la menguli dohnya..tp ni time mak aku ada,of coz la jd kan..kalau mak aku x de,korang rase jd ke x ek..hehehe..hubby blk kije terkejut tgk wife dia rajin..bab menggelek tepung n mengklim karipap, aku mmg terer la...so jom lyn gmbr karipap yg first time aku wat..sedap hingga menjilat jari..wahaha..hubby pun berselera mkn...


ini intinya,kentang + ayam+ daun sup sikit + rempah kari
ini doh yg sudah siap diuli kecil2 tuk di gelek menjadi karipap
inilah rupa karipap yg aku wat..cantik x?hehehe
Dan ini lah rupa karipap yg sudah siap digoreng n sudah bersedia tuk di cekik...yg bulat tu tepung lebih inti hbs..hahaha

11 comments:

CHeeSYaNa said...

karipap paling sedap is karipap yg buat sendiri..
makan time panas2.. adush..sedapnyer...
tp aku tak pandai nak kilim karipap...

Nana Aris said...

hehe same cam kak dayan..nana tak pandai gak..aritu buat tekan tepi die ngn garfu je..hehe kretip tak ;p

Jobless Girl said...

Aku memang malas sikit. Selalu beli dekat luar. Susah tak buat sendiri?

mama_azizara said...

sedapnyer panas2..puas hati makan hasil tangan sendiri kan..

NzA said...

sedap tu mkn ptg2 dgn air kopi....

UmiIzz said...

wahhh..lamanya tak buat karipap dgn mak dennnn.. seronok buat ramai2... hihi best tau buat karipap,den suka

Farra Dhelina said...

puas ht mkn karipap sendiri kan? klu fra suka letak sardin...ouhhh heaven nya mkn karipap srdinnnnn..kentang pon suka gak, tp lagi suka sardin :)

liana said...

dayana:hehehe..xpe kalau x pandai klim karipap tu kan dah ada acuan tuk wat karipap skang ni.tp mmg puas hati dpt wat sendiri karipap ni.

Nana:kreatip la tu nana.x pe yg pntg mase grg x terbukak.pengasuh akak ms kecik dulu pun terer wat karipap n kitorg plg suka karipap telur dia.karipap telur dia x kelim tp pakai garpu je.hehehe

jobless gir: senang tu senang gak la.tp tu mak aku monitor.kalau dia x de x tau la jd ke x.hehehe

liana said...

ann:mmg sngt puas hati la wat sendiri.inti bleh ltk bnyk mane yg kite suke n ada la rase time mkn tu.kalau beli,kdg2 rupe je karipap.rase?hampeh

k.nza:sedap dimkn bile2 saje,dimane saje,tp panas2...best..best..hehehe

lin:mak den mmg terer buat karipap.slalu den tlg mkn jo.tp hr tu teringin nak blajar tuk wat tuk suami den..hehehe

fara:akak pun suke bngt kalau karipap tu inti sardin,kentang o telur.yg penting rasenya sedap.hehehe

mama_umar_maryam said...

aku smpi ke tua ni xreti kelim karipap.hahah

liana said...

ety: x pe x pandai kelim pun..acuan kan ada..kepit je..yg penting jd bentuk karipap..hehhee