Thursday, October 22, 2009

Hannahku sayang

dah lame x hapdate blog ni rasanya..kdg2 bloghoping...tp x berapa rajin nak tinggalkan jejak kat blog kengkawanku sekalian...maaf yer...
kali ni saje je nak citer pasal anak daraku sorang tu yang skang ni dah semakin bijak, banyak cakap, seronok ajak main, semakin nakal, rajin n mcm2 lagilah...
hannah skang ni da 1tahun 7 bulan sangat pandai bercakap..kalau dady usik dia kana cakap "janganlah daddy" ..mummy pun kdg2 kena gak.."janganlah kacau mummy" geram jer tgk keletah hannah yg sngt cerdik..kalau dulu slalu masam kalau time amik gmbar..so aku jarlah senyum..so kalau suh senyum..dia akan tersenyum tunjuk gigi sambil ckp senyum n senget kepala skit..sngt cute..tp tu pun ikut mud la..ekspresi geram, marah n nangis pun dah pandai buat..skang ni aku ajar dia mengira 1-5 tiap2 mlm b4 tdr..dia ikut..cute je mulut sebut one, two, three sampai five..kalau nmpak segala jenis botol ubat dia akan cakap "ubat mummy", kalau ada brg aku yg terjatuh..dia akan tolong latahkan sebut "opocot" n kalau dia terjatuh o brg dia jatuh dia akan sebut Allah..hehehe..
kalau aku msk kat dapur..dia pun sibuk angkut kusi dok tepi singki..tlg basahkan dapur..kalau ada sampah kecik2 dah bleh harap minta tlg buangkan kat dlm tong sampah..kalau henset aku bunyi..dia tolong amikkan tanpa disuruh..n kdg2 daddy buli suh amikkan bantal..hannah g lah terkedek2 masuk bilik amikkan bantal..
kalau aku semayang dia pun sibuk amik tudung aku nak pakai n cari sejadah kecik tuk semayang gak..sejuk hati aku tgk perangai hannah yg satu ni..kalau aku mengaji dia pun amik la buku apapun dok sebelah baca apa ntah sambil goyang badan depan belakang..
tp satu la perangai dia yg kdg2 aku x tahan..hannah kdg2 x nak langsung gn daddy dia sampai aku kdg2 x leh nak wat keje..sejak tau nak ada adik..dia wat perangai..x nak tidur awal..slalu aku memang tdr agak lewat, tp sejak pegnant ni mata ni cepat sngt ngntuk..tp hannah x nak tidur la plak..asal aku tutup mata jer dia marah, nangis2 panggil mummy, mummy..memang x nak kasi can mummy dia tuk tdr..last2 kena marah..barulah dia nak tidur..bila dia dah tidur gn muka innocentnnya..sedih plak aku pk balik..hannah slalu kena marah n babab..jahat ke aku ni? padahal hannah nak perhatian dari aku jer..mungkin dia tau x lame lg dia kena berkongsi kasih gn adik dia..mummy minta maaf yer sayang...mummy sentiasa sayang hannah...semoga hannah menjadi anak yg baik di dunia dan akhirat....

4 comments:

UmiIzz said...

hermmm.. yelakan ditambah dengan emosi kita yg tak stabil kekadang macam tu la, sume nyer kene banyak bersabar.. Jom join contest umidanish..

h4ni3 said...

takpe.. bagi can la kat hannah nak bermaanja2.. nnt bila dah dpt adik, definitely perhatian utk dia akan kurang sikit.. byk2 sabar ye liana :)

Lady of Leisure said...

semoga hannah membesar menjadi anak kebanggaan..
:)

BabyIntan said...

Betul tu liana, time2 nie lah dia dpt sepenuh kasih dan sayang from both of u...tak lama lg dah nak kena share kash itew. Sabar lah ye dear :)