Thursday, October 1, 2009

lagi..lagi..raya...n makan..

orait..n3 raya lagi..tp kali ni nak citer roadtrip+foodtrip yang berjaya kami lakukan sempena raya ni...semua sedia maklum aku beraya dirumah FIL dari raya pertama hingga raya ketiga..raya keempat dah gerak nak balik rumah parents aku kat Johor plak..kitorang gerak dari kul 11 lebih la coz bg can kat en.suami tidur dulu...
OTW tu en.suami mengidam nak makan pau original kat tanjung malim..kebetulan en.suami ada member kat tanjung malim so kitorang pun g lah kedai pau yik mun ni ikut pemandu pelancong...member en.suami ckp dulu owner pau ni cina tp skang dah tukar melayu n paunya memang best..cuma ns grg ayam dia x best n mahal...
ok..jom layan gambar...
pas puas mkn kat pau yik mun ni kitorang g beraya rumah member en.suami kemudia meneruskan perjalanan ke selatan...sampai kat melaka en.suami ckp dia lapar coz td dia just makan 3 biji pau jer..en.suami kata dia teringin nak makan kat Umbai..aku pun ikut kan ajerlah...kitorang g kat Umbai yg baru..cantik skit tempat dia.sementara nak tunggu makanan..hannah naik keta menan kat situ n main kat playground...

time mknan dah sampai..hannah mkn skit jer pastu nak jalan2..so terpaksalah aku bergilir makan gn en.suami.sempat makan bersama kejap jer coz hannah dah ngamuk nak berjalan..aku mkn dulu..than en.suami habiskan..


pas kenyang, baru lah gerak semula ke Johor.sampai rumah parents aku lebih kurang kul 12 lebih la..anak2 buah aku x tidur lg coz tunggu aku sampai..hehehe..esoknya x g maner2 pun coz sumenya lepak..cume petang skit aku g rumah kengkawan aku yg dkt gn rumah aku...raya rumah sedara raya ke 6 g rumah member n sedara kat JB sabtu layan Kluang Railway kat Kluang..coz mcm biasa en.suami mengidam lg...tp dia x puas hati coz x dpt g yg kat stesen ketapi...

Ahad pagi..dah nak gerak balik Shah Alam, tp en.suami ajak singgah rumah sedara dia kat Melaka coz bapa saudara dia meninggal hari raya ke 5.OTW tu sempat lagi singgah Kluang Railway yg betul2 kat stesen Keretapi Kluang..barulah puas hati en.suami.mengidam mengalahkan org perempuan mengandung..

5 comments:

fizamior said...

weehuuu...beshnye mkn2..jln2... time raya nih.. ha hupdate lagik citer raya...hehe...sonok..sonok..
eh tp hannah dh besor pon still mkn bergilir ekk?hmmm.. ingatkn time kecik2 jer camtuh...adehh..

liana said...

fiza...dah hbs la citer raya..hehehe..ha'ah.kalau time hannah mud x baik n x nak mkn,kenalah mkn bergilir...

BabyIntan said...

Ekeke...ngidam-ngidam nie, ntah2 isteri dia "berisi" kot...he he.

Rabe said...

cakap psl umbai ni kan..husband aku dr dok JB dok kata nak bawa aku pegi..tp x pegi2 gak..haih..jgn aku ngidam dah ler..hihi..

liana said...

kak intan: belum lagi la kak.memang ingt nak bg adik kt hannah..tp blum ada rezeki lg..hehehe.berisi lain adalah...
rabe: ha, kalau ngidam blk je kejap semata2 tuk mkn kat umbai.hehehe