Saturday, August 20, 2011

Dah ke..? part 1

Assalamualaikum wbt...

Korang dah g terawikh ke?
Korang dah khatam Quran bulan pose ni ke?
Korang dah bayar zakat ke?
Korang dah kumpul bnyk ibadat ke dlam bulan yg penuh barakah ini?

Untuk menjawab soalan ni..hanya korang je lah yg tau kan..coz ini hanya antara kite gn Allah...Semoga kite dapat melakukan yg terbaik dlm bulan ini..
dlm diam x diam dah 20 hari kite berpuasa kan..sekejap betul mase berlalu..
aku rase dlm bulan pose ni..mlm2 nye cukup menenagkan..kat mane2 dgr org mengaji..sembahyang terawikh..n sngt berlainan dgn mlm2 yg lain...korang rase x ape yg aku rase?
pastu time siang..walaupun panas terik yg kalau hari x pose kite dah pekena ABC..n kalau x minum rase cam kering sngt tekak nih..tp bulan posa rase lain kan..(ke aku je yg rase lain?)..rase cam xde lah haus sngt..tp ttp teruji keimanan dan kesabran la kan bile tgk air best2 kat PARAM tuh..hehehe
apepun aku rase bulan posa ni mmg penuh dgn ketenangan..budak kat sekolah tu pun xde lah bising sngt walupun hr tu aku ada dgr cite ada yg kantoi x posa..apa nak jd la budak2 zaman skang ni ek...pastu ada gak org yg mengambil kesempatan di bualan ni untuk berubah menjadi insan yg lebih baik...

Ya Allah,
Semoga aku diberikan kekuatan,
untuk terus beribadah kepadaMu,
Aku hanya lah hambaMU yg lemah lg hina,
Kau terimalah segala amalanku Ya Allah...
Sesungguhnya..Kau Maha Pengampun..lagi Maha Mengasihani...

No comments: