Friday, August 12, 2011

merajuk..

Assalamualikum wbt..

Korang penah x buat cikgu korang merajuk time korang sekolah dulu?mesti rase bersalah sngt kan kat cikgu tu..pastu mesti janji x nak buat kesalahan yang same kan...
la ni bile aku sendiri dah jadi cikgu..aku pun penah la merajuk gn bebudak kelas aku..aku ngajar ada budak kelas pandai n ada yg pandai tp x menggunakan kepandaian mereka di jalan yg betul...budak sekolah aku pun ada dua aliran..satu aliran biasa (KAB) n lagi satu aliran agama (KAA)..x semua budak KAB x pandai n x semua budak KAA pandai..tp bebudak ni mmg dah set kat kepale kalau KAA budak2nye semua pandai2...jom layan cite aku...

kes 1
penah aku merajuk dgn bebudak f3 yg aku ajar..tetapi derang ni mmg jenis yg x faham bahase n xde perasaan kalau dah buat salah..senyap kejap..pastu ulang berkali2 salah yg same..so ape den nak buek..?poning kepalo..huhuhu

kes 2
ni bebudak ting 5 plak..dah la ramai satu kelas..lebih dr 30 org..so kalau kat makmal tu mmg tenggelam timbul je la suara aku..kalau aku jerit skit..derang dengar..pastu aku plak yg dengar derang berckp2..huhuhu..satu hari aku dah hangin satu badan..dah bnyk kali sound derang senyap jap pastu bising balik..makanya aku diam je..aku biar je derang layan cd courseware yg aku tyg..selalunya aku tyg sambil terang..tp skang aku tyg je..skang nibebudak yg dulu aku suh tulis,x tulis..suh dengar x dengar dia plak yg sibuk tanye nak kena salin ke cikgu n sibuk tanye mcm2...
hehehe..so ada baiknya la kan aku merajuk..

5 comments:

Fitri Senin said...

Ko kena reverse psikologi ajar bdk2 ni liyana

liana said...
This comment has been removed by the author.
liana said...

ni budak2 dah x leh pakai psikologi..leh jd psiko aku nanti..tp jadi gak teknik merajuk ni..tp x tau lah sampai bile..huhuhu

Nana Aris said...

hehe mase kat SHAH dulu,kelas kitorang buat cikgu salina merajuk sbb tak buat homework akaun..pastu mule la gelabah sendiri..da la nak dekat spm mase tu..mmg nakal mase jd student ni..skang ni baru la tau nape cikgu tu garang..

liana said...

nana..hehehe..bile dah jd cikgu lg tau la perasaan menghandle bebudak yg nakal2 nih..huhuhu